четверг, 23 декабря 2010 г.

Улюблений острів графа Потоцького


  Олександр Михайловський, ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Тульчин
Нещодавно я потрапив на екскурсію в Тульчинський краєзнавчий музей. В одній із зал, стояла мармурова статуя собаки.
                           

Дане питання мене зацікавило, і я почав збирати інформацію. Я дізнався, що це точна копія улюбленої собаки графа Потоцького.
Крім шикарного палацу, Потоцький у Тульчині заклав гарний та мальовничий парк під назвою «Хороше». Крім озер, в ньому були штучні острови. Кожен острів був призначений для окремої мети. Один з них був собачим цвинтарем.
Виявляється за наказом графа Станіслава Потоцького було створено так би мовити «собачий цвинтар». Коли помирала улюблена собака, її ховали і робили склеп, і зверху монтували точку копію собаки із білого мармуру.  Раніше до цього острову було прокладено дерев’яний місток гарної роботи.
Я спочатку подумав що це просто графська забаганка, але коли занурився у це питання ще глибше, то зрозумів, що на той час це була мода. Багатії в Європі ховали своїх улюбленців і замовляли чи пам’ятники, чи надгробні плити, чи навіть обеліски.
Цікавим є ще той факт, що і в наш час люди, як в Європі, так і по всьому світу (Америка, Японія, Канада, Австралія) роблять пам’ятники своїм улюбленцям. На фото з мережі Інтернету – цей момент яскраво підкреслено.
А взагалі було б дуже цікаво знайти фотографію, чи малюнок Тульчинського собачого цвинтаря. Бо наприклад мені приємно, що наш земляк і художник Григорій Іванович Зорик розпочав серію картин періоду Потоцьких.


 Ось на цій наприклад зображено панський виїзд, а карету супроводжують ті ж самі собаки.

1 комментарий: